A testvérek közötti kapcsolat motívuma a Kainról és Ábelről, Józsefről vagy Dávidról szóló történeteken, Jézus életén vagy pl. a tékozló fiú példázatén át egészen ŰPál leveleiig végigkíséri a Bibliát. Milyen motívumokat látunk a testvéri kapcsolatokban a Bibliában? Milyen kell legyen gyülekezetben, Isten fiai között?
A harmadik rész a szeretetről, szól – I Kor. 13 alapján. Mit jelent, hogy nincs bennem szeretet? Mi a fontosabb? Létezik több út? Milyen szeretetről van szó?
A második rész a gyülekezetről, mint teljes, működő testről szól – I Kor. 12 alapján.
A legutóbbi prédikáció arról szólt, kik a szellemi emberek. Most az következik, hogy mint gyülekezet, hogyan lehetünk szellemben érettek? Az első korinthusi levél 10-11. részeiben Pál bűnről és szentségről, megosztottságról, és az úrvacsora helyes gyakorlásáról ír.
Mi alapján mondhatjuk valakiről, hogy szellemi ember? Mi alapján tudom én magamról? Hogyan lehet azzá válni? Mi a különbség?
Mit jelent megszenteli Isten nevét? Küldetésünk, feladatunk-e, mit tehetünk mi ezért a gyülekezetben, a saját életünkben?
Az Ószövetségben nagyon nagy jelentősége van a névnek, minden név valamit jelent. Eszter könyve is bővelkedik érdekes, ellentétes jelentéseket is bíró nevekkel.
Jézus feltámadása után a tanítványok futva mennek a sírhoz. Még nem tudták az írásokból, hogy Jézusnak fel kellett támadnia. Összezavarodtak, otthagyták az üres sírt, és visszamentek halászni. Így volt, míg nem jelent meg nekik személyesen a feltámadt Krisztus. A feltámadás az evangélium központi üzenete. A sírig eljutni nem elég!
„Mondom nektek, hogyha ezek elhallgatnak, a kövek fognak kiáltani” – hangzik el Jézus mondata a virágvasárnapi bevonuláskor. Isten igéje megáll, és akarata mindenképp teljesülni fog – a kérdés az, hogy Te részt veszel-e a tervében? Te fogsz beszélni, vagy a kövek?
Az Efézus 6-ban előkerül egy (rab)szolgákról és uraikról szóló szakasz. Ez a korintusi és a Filemonhoz írt levelekkel összevetve különösen érdekes. Pál harca nem a földi rendszer ellen van! Sőt, arról ír, hogy Krisztus rabszolgája – akkor mi vajon szolgák, vagy fiak vagyunk?